Máte dítě, které bude od září školou povinné? Pak možná máte také smíšené pocity z této krásné životní události. Zkuste se podívat na tuto změnu očima pohybového systému dítěte… 

Reklama: Oscillococcinum

Přechod ze školky do školy znamená pro dítě (i rodiče) velkou změnu, a to jak v oblasti psychické, tak v oblasti fyzické.

Je známo, že přechod do školy vede u spousty dětí k obezitě. Není divu. Z hrátek na zahradě se najednou stanou hodiny prosezené v lavici. Na tělesnou výchovu nelze spoléhat. Jednak je v mnohých školách omezena na minimum a jednak jsou pryč ty časy, kdy se děti v tělocviku potily. Proto je dobré myslet na zajištění dostatečné pohybové aktivity dítěte. Pokud je to pro vás možné, řekněte si, že budete s dítětem realizovat každý den nějakou pohybovou aktivitu. Není nutné jezdit každý den na stadión, může to být třeba jen procházka, na které proberete, co je nového. Pro doplnění můžete zvolit také pohybový kroužek či lehký sportovní trénink. Stejně jako strava i pohybová aktivita by měla být rozmanitá. I řízek by se vám po týdnu „zajedl“. Proto není příliš vhodné začít v první třídě plný trénink nové sportovní aktivity, který dítěti zabere každé odpoledne.

Dalším tématem na celé hodiny je aktovka. Nejdřív jakou vybrat, a hned potom jak přesvědčit malého školáčka, aby chtěl zrovna tuhle. Není příliš vhodné vybírat aktovku pro prvňáčka s tím, aby vydržela třeba až do třetí třídy, tedy větší a pevnější, protože taková aktovka je obvykle i těžší a nepohodlnější. Na předních místech úhlů pohledu vašeho výběru by měla stát hmotnost aktovky. Pokud se vašemu dítěti nějaká aktovka zalíbí, můžete si o ní dnes na internetu přečíst podrobné informace. Dobrou volbou jsou širší popruhy, které se nebudou zařezávat do ramínek. Aktovka by z bočního pohledu neměla padat dítěti až na zadek, ale držet na zádech. Zkuste si dítě s naloženou aktovkou prohlédnout, zda má možnost stát rovně, nebo se musí neustále předklánět, či je stále v záklonu.

A že už máte aktovku koupenou? Nevadí. I tady se dá leccos zachránit. Tak například naučte dítě ukládat si věci do aktovky tak, aby těžší věci byly co nejblíže zádům a lehčí dál. Pokud má aktovka boční kapsy, využijte je. Rozložení zátěže do stran je příznivější než vrstvit věci za sebe – čím delší bude aktovka v bočním pohledu, tím větší pákou bude dítě tahat k zemi. Pokud vám to finanční prostředky dovolí, kupte dítěti dvoje fixy, pastelky, pravítka, apod. Tyto věci si může nechávat ve škole a doma mít druhé. Je až s podivem, kolik tyto drobné potřeby váží. Do pouzdra se obvykle celý výběr nevejde, takže vše má svůj obal a ten také něco váží, navíc vše zabere cenné místo v aktovce. Dnes již lze zakoupit plochou tašku na zip přímo na zavěšení k lavici, kde jsou tyto věci stále po ruce.

Dovolím si ještě krátkou poznámku. V jedné z hodin psychologie jsme já a mí spolužáci prošli psychologickým testem – hrou, mimo jiné zde padla i zajímavá otázka: „Co jste slyšeli jako první větu po příchodu domů ze školy?“. Dvě třetiny z nás otráveně a jednohlasně zopakovali větu „Co bylo ve škole?“. Dodnes na tu větu myslím, když se dcera vrací ze školy. Ne vždy to zvládnu, ale snažím se komunikovat jinak. Škola je důležitá, ale neměla by zakrýt individualitu vašeho dítěte. Proto až přijde ze školy, zvažte…

Užijte si úplně první školní den!

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.