Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Agaricus muscarius je muchomůrka červená? Je to tzv. létací houba šamanů, přidávala se do piva nebo jiných povzbuzujících nápojů, intoxikace je podobná požití alkoholu. V homeopatickém ředění je to lék na tikové projevy v obličeji, neuralgie trojklanného nervu a výborný lék na omrzliny, kdy má pacient pocity brnění a mravenčení (podáváme v ředění 9 C 3x denně 5 granulí).

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Co jím, jíš, jíte... na cestách?

Kolektiv autorů: Lucie Nestrašilová, Ing. Ludmila Pszczolková

Čím dál tím častěji mám při cestování problém se stravou. Ačkoli bych to na těchto stránkách přiznávat neměla, děti se vždy před dovolenou těší na nějaký ten fast food, který jim maminka výjimečně dovolí. Sice mě to jako matku příliš neuspokojuje, ale jde o „svátek“, neřeším to.

Ilustrační foto

Já osobně mám však s fast foody zásadní problém. Již při vstupu do olejem nasáklého interiéru těchto zařízení se mi dělá nevolno. Nevím proč, prostě to tak mám. Naučila jsem se tedy dělat si sebou na cestu svačinky. Když to však nestíhám, mám problém. Nevím, co si mám koupit u pumpy, jídla v zájezdových restauračních zařízení jsou většinou nepoživatelná, kvalita poskytovaného jídla je nevyzpytatelná. Na druhou stranu - ačkoli mi fast food k srdci nepřirostl, je pravda, že u takových podniků aspoň vím, co dostanu – ať jsem kdekoli.

Jelikož jsem svou poslední rodinnou cestu kombinovala s pobytem u kamarádky, vyráželi jsme od ní druhý den jídlem nevybaveni. Čekalo nás 500 km jízdy autem a já netušila, co budeme jíst. Upřímně, zvládli jsme to, ale když jsem se za dnem stráveným v autě ohlédla, moc dobře mi z toho nebylo. Nejen, že jsem se z hromady strávených sušenek, čokolád, croissantů, atp. cítila velmi unavená, k večeru už mi bylo i nevolno, neb když jsem se po doražení do cíle konečně pořádně najedla, můj žaludek dostal „šok“ a zbývající energie byla pryč. Ulehla jsem, vzala jsem si záchranný prostředek v podobě Nux vomicy 9 C (5 kuliček před spaním je jako balzám:-) a těšila jsem se na druhý den, kdy začnu fungovat zase normálně.

Problém se stravováním na cestách nemám jen já, ale i naši čtenáři. Nyní, kdy nás čeká období dovolených toto téma v redakci probíráme stále častěji. Naše nutriční poradkyně Liduška Pszczolková má 3 děti a tak jsem se jí zeptala, jak řeší stravu na cestách ona. Zde jsou její rady:

  • Společný pro všechny je samozřejmě pitný režim - ideální je čistá voda, ředěný 100% džus, voda s citrónem nebo si připravte domácí ledový čaj (existují studie, které dokazují, že vitamin C zlepšuje schopnost řízení a koncentraci, proto je voda s citrónem, pomerančem nebo grepem ideální).
  • Pokud si budete dávat kávu, pak musíte počítat s tím, že po tom, co řidiče káva nabudí, přijde po určité době opět útlum - pak je třeba zastavit a odpočívat.
  • Pravidelně odpočívejte – každé 2 hodiny.
  • Jídlo – důležité je nejen to, co jíte, ale také to, jak často jíte. Pokud bude mít řidič mezi jídly dlouhou přestávku, klesne mu hladina cukru v krvi a bude podrážděný a hlavně unavený a nekoncentrovaný. Když si pak bude moct vybrat nějaké jídlo, bude chtít jídlo vydatné, tučnější, protože je to rychlý zdroj energie. Takové jídlo je ale na trávení náročné, takže po něm bude unavený a ospalý. Proto se snažte dělat opravdu pravidelné přestávky (každé 2-3 hodiny). Vždy zastavte - nejezte za jízdy, nejen kvůli bezpečnosti, ale také proto, aby si člověk jídlo "uvědomoval" - jen tak bude dobře stráveno.
  • Řízky a karbanátky si ponechejte na jinou příležitost. Jsou mastné a těžké, pro trávení náročné. Podobně jako jídla z automatů nebo z „fast foodů“ - většinou obsahují hodně tuků, soli a cukru.

Recept na cesty:

  • Pečené maso - místo salámů zkuste upéct maso. Kupte krůtí (ideální horní) stehno, omyjte, osušte a posolte. Dejte do hlubokého hrnce, který můžete použít v troubě. Na maso dejte 2 snítky rozmarýnu, několik kousků másla a poklaďte plátky slaniny. Mírně podlijte vodou a pečte v troubě. Já mám římský hrnec, takže se o maso už vůbec nestarám. Je to pečení bez práce a výsledek je lepší než kterýkoliv salám – maso nechejte vychladnout a pak krájejte na tenčí plátky. Z nich udělejte obložené chleby – dejte přednost tmavému pečivu (snažte se najít nebarvené, s vyšším obsahem celozrnné mouky). K masu přidejte zeleninu – papriku, okurku ale výborná je i mrkev. Vynechte tatarku i majonézu. Pokud máte rádi hořčici, můžete ji do chleba přidat, ale kupte dražší hořčici bez konzervantů.
  • Pečivo - nejlepší je domácí chléb. Do chleba můžete dát tvrdý sýr nebo tvarohovou pomazánku s bylinkami, ředkvičkou, paprikou, vařeným vejcem nebo tuňákem.
  • Avokádová pomazánka - pokud máte rádi avokádo, udělejte do chleba avokádovou pomazánku – je výborná a rychlá - 2 zralá avokáda rozmačkejte lžičkou, přidejte nadrobno nakrájenou cibulku a trochu citrónové šťávy a pak postupně přidávejte sůl a pepř – musíte ochutnávat a najít si svou chuť.
  • Zelenina a ovoce - k chlebům si připravte zeleninu – můžete si ji dávat během cesty. Podobně jako ovoce – dodá nejen sacharidy, ale také vodu i vitamin C.
  • Dětem – vezměte jim sebou kvalitní bílý jogurt s kousky čerstvého ovoce, na mlsání sušené ovoce (nezapomínejte na fíky a datle). Oříšky jsou sice nutričně výborné, ale do auta bych je nedávala kvůli nebezpečí vdechnutí.
  • Sladkosti - upečte domácí perník z celozrnné mouky nebo sušenky z ovesných vloček. Recepty najdete v sekci "Zdravá výživa" - Zdravé recepty. Ovesné sušenky jsou rychlým zdrojem energie, která ale dlouho vydrží. Rychlým zdrojem energie jsou i koupené čokoládové tyčinky, ty ovšem zasytí jen na krátkou dobu. Dejte přednost vysokoprocentní čokoládě,. Výborné jsou i sušenky Hanky Zemánkové.

Přejeme vám hodně energie na cestách!
 

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Lucie Nestrašilová
Ing. Ludmila Pszczolková

Kolektiv autorů:
Lucie Nestrašilová, Ing. Ludmila Pszczolková

Lucie Nestrašilová šéfredaktorka, manažerka Homeopatické lékařské asociace

Lucka je zakladatelkou a šéfredaktorkou Světa homeopatie. Stála u zrodu tohoto portálu a intenzivně se podílí na jeho každodenní tvorbě. Snaží se Vám, čtenářům, naslouchat a neustále pro Vás vymýšlí nové projekty. Inspiraci pro nová témata hledá ve svém každodenním životě, který nejraději tráví se svou početnou rodinou. Její život je plný sportu. Ráda běhá, jezdí na in-linech a relaxuje na zimních stadionech, neboť hokej je její "druhý" život, který sdílí se svými dětmi. Lucie současně pracuje jako manažerka Homeopatické lékařské asociace. Mnoho let se věnuje dobrovolnictví a nadační činnosti a snaží se nejen prostřednictvím Světa homeopatie pomáhat druhým.

Motto: „Práce pro Svět homeopatie je pro mě stále velkou výzvou. Mám velkou radost, že se nám podařilo vytvořit tak skvělý redakční tým plný motivovaných, zapálených a inspirujících lidí. Ráda se setkávám s lékaři a dalšími odborníky na homeopatii a naslouchám jejich zkušenostem. Stejně tak ráda poslouchám své přátele, ale i lidi, které "náhodou" potkám. Je krásné, když máte své zájmy a zkušenosti s kým sdílet. I po 8 letech "u homeopatie" získávám stále nové poznatky a pevně věřím, že díky Světu homeopatie bude homeopatie a zdravý životní styl blízký i Vám.“

Ing. Ludmila Pszczolková nutriční poradce

S homeopatií jsem se setkala v roce 1995 díky svým dětem, kterým mnohokrát pomohla při potížích závažných i méně vážných. Stala se pro mne nejen léčbou první volby, ale i životní filozofií. Více než 10 let pracuji jako asistent lékaře homeopata. Pacienti, a hlavně mé děti a jejich alergie mě přivedly k otázkám zdravé výživy. V roce 2011 jsem ukončila kurz nutričního poradce a můj přístup ke klientům v nutriční poradně je podobný jako v ambulanci lékaře homeopata - každý člověk je jedinečný, každý potřebuje jiný přístup. A stejně jako lékař homeopat učí své pacienty respektovat své tělo, tak se i já snažím ukázat klientům, že každý člověk podvědomě ví, jakou stravu potřebuje. Potřebujeme se jen znovu naučit to, co jsme už zapomněli – naslouchat svému tělu a vážit si ho. 

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 20.9.2019 05:29

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze