Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Asparagus (Chřest) je lék na prostatu a ledviny? Dříve homeopaté užívali tinkturu z chřestu na ledvinové kameny. Při akutním zánětu močového měchýře, když nemáte po ruce žádný lék, můžete uvařit čaj z chřestu a petržele, který má účinek na diurézu a může vám pomoci. Kromě působení na zánět močových cest působí lék v homeopatickém ředění také na rýmu, bolesti levého ramene. Tento lék u nás bohužel není v homeopatickém ředění dostupný.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Achilovka

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Utržená achilovka dnes rozhodně není vzácností, pojďme si říci proč…

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

Typická kazuistika:

Muž středního věku 45-50 let, který byl v mládí velmi sportovně aktivní, obvykle v určitém typu sportu pravidelně ve vyšší soutěži, např. házená, basket, volejbal, apod. Ostatní sporty doplňkově rekreačně – kolo, lyže… JENŽE! Ve chvíli kdy se oženil přišly děti, začal se věnovat více zabezpečení rodiny, přibral tak 10-15 kg, na sport už nezbylo moc času. PAK! Děti odrostly, nepotřebovaly již takovou péči, tak se rozhodl vrátit se ke sportování, možná už ne tak pravidelně, ale sem tam, PROČ NE A KDY ANO?

Mnoho pacientů s výše uvedenou historií přichází do rehabilitační ambulance již po operaci utržené achilovy šlachy, nebo dlouhé hlavy dvojhlavého pažního svalu, nebo po operaci utrženého menisku či předního zkříženého vazu.
V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že každá pohybová aktivita s sebou nese určité riziko poškození, neexistuje bezpečná pohybová aktivita. A proto se na ni musíme připravit. S přibývajícími léty náš pohybový systém stárne. Mnozí si myslí, že si tělo sport z mládí „pamatuje“ a je stále připraveno. V určitých ohledech ano, např. se sportovní minulostí se vám bude lépe hubnout, ale na pohybovou aktivitu se musíte připravit mnohem víc, než jste to dělali v mládí.

Stárnutím ztrácíme z organismu hlavně vodu, svaly a vazy pak nejsou tak pružné a odolné v tahu, svalové povázky nemají tu správnou kluznost. Naše biologické hodiny sice nemůžeme zastavit, ale můžeme náš pohybový systém dostat do stavu, který bude pro sportovní aktivitu nejpřijatelnější. K tomu potřebujeme jednak určitou „svalovou kondici“ – vlastnit určité množství svalové hmoty, která pohyb vykonává, jednak trénovat svaly ve vytrvalosti, aby využívaly správné energetické zdroje a odolávaly únavě. Svalovou kondici získáme pravidelnými posilovacími cviky a dostatkem bílkovin ve stravě. Trénink vytrvalosti zase přinese spíš pravidelné dynamické cvičení, např. na nějakém crossovém trenažeru (eliptical…), nebo rychlá či Nordická chůze, nebo běh. Dobré je střídat posilovací cvičební jednotky s vytrvalostními.

Velmi důležité je pak správné protahovací cvičení, a to před i po sportovní aktivitě. Protahovat bychom neměli např. pouze trojhlavý sval lýtkový, ale všechny svaly, které mají tendenci se zkracovat, na dolních končetinách jsou to určitě trojhlavé lýtkové svaly a svaly stehenní (přední, zadní a vnitřní strana).

Než se tedy vrátíte do aktivního tréninku, zvažte, zda máte dostatek svalové hmoty, dostatek vytrvalosti a zda jsou svaly dost protažené – pružné. V opačném případě nejdříve pomalu pracujte na těchto složkách a do zápasu s lépe trénovaným kamarádem, kamarádkou se vraťte až v kondici, vyplatí se to!

Že jste se ve výše uvedeném příkladu nenašli a přesto máte problém?

Opačným příkladem může být člověk, který opět v mládí sportoval, sportovní aktivitu si udržel v poměrně vysoké frekvenci (např. 2-3x týdně), ale téměř vždy je to na úkor nedostatku relaxace a poklesu základních aspektů, které jsou uvedeny výše – svalová kondice, vytrvalost a pružnost. Na to už ani těmto „sportovně aktivním“ nezbývá žádný čas. Ve svalech a vazech pak vznikají opakovaně mikrotraumata, která se hojí malými jizvičkami, které ubírají svalu či vazu na kvalitě a pomalu se blíží okamžik, kdy selžou.

Pokud jste dočetli až sem, neměli byste nabýt dojmu, že sportovat je nezdravé, protože to není pravda, ale aktivní můžete být i rozumně.

  • Rada č. 1 – vždy berte v potaz svůj věk. Přestože můžete být psychicky velmi mladí, vaše tělo stárne a potřebuje upravit pohybový program tak, aby je pohyb nevyčerpával, ale pomáhal. Občas je vhodné slevit ze svých nároků, nikdy už to nebude jako dřív, ale i tak to může být stejně krásné.
  • Rada č. 2 – svůj pohybový systém na sportovní aktivitu dobře připravte!

Jak může pomoci homeopatie?

ARNICA MONTANA 9 C – 5 granulí 2-4x denně - pomůže hojení mikrotraumat a působením na kapiláry zajistí i dobrou hydrataci svalové a vazivové tkáně

RUTA GRAVEOLENS 9 C – 5 granulí 2x denně - zlepší úponové bolesti po sportovní aktivitě

RHUS TOXICODENDRON 9 C – 5 granulí 2x denně - zlepší hydrataci vazivové tkáně, vhodný jako příprava před sportovní aktivitou v rámci protahování svalů

Pokud nedojde přímo k ruptuře svalu, ale pouze k přetížení a mnohočetným mikrotraumatům, využívá tělo k hojení tzv. „sterilní zánět“, ten není příliš vhodné tlumit léky – nesteroidními antiflogistiky, jakými je např. Brufen. Lepší je nechat končetinu v klidu a s ústupem bolesti pomalu rozcvičovat. V takovém případě může pomoci kombinace APIS MELLIFICA 30 C - 5 granulí 4x denně a BRYONIA 9 C - 5 granulí 2x denně.

Přeji hodně zdaru a málo úrazů!

Vaše Radana

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 24.6.2018 09:03

COPYRIGHT © 2010 - 2018 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze