Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Asparagus (Chřest) je lék na prostatu a ledviny? Dříve homeopaté užívali tinkturu z chřestu na ledvinové kameny. Při akutním zánětu močového měchýře, když nemáte po ruce žádný lék, můžete uvařit čaj z chřestu a petržele, který má účinek na diurézu a může vám pomoci. Kromě působení na zánět močových cest působí lék v homeopatickém ředění také na rýmu, bolesti levého ramene. Tento lék u nás bohužel není v homeopatickém ředění dostupný.

Reklama: Viburcol pro klidné dítě

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Příprava na půlmaraton

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Chystáte se na půlmaraton? Bude to váš první VELKÝ ZÁVOD a vy stále tápete, jak se nejlépe připravit? Poctivý trénink a správná výživa je základem úspěchu. Víte však, že i homeopatie může být vaším pomocníkem?

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

Půlmaraton je běžecký závod na vzdálenost 21,0975 km, což je přesně polovina délky maratonského běhu. Poslední dobou se tato trasa stává velmi oblíbenou u rekreačních běžců, kteří sní o maratonu, ale na tak těžký závod se nemohou z různých důvodů připravit. To ovšem neznamená, že bychom se na půlmaratón nemuseli připravovat.

Komplexní příprava na každý sportovní výkon zahrnuje tři do sebe zapadající části: kondici, nutrici a psychičku.

Kondice

Protože půlmaratón je sportem založeným na vytrvalostní pohybové aktivitě, je potřeba tento typ aktivity pravidelně trénovat. Tedy zvyšovat zátěž srdečně-cévního systému a postupně prodlužovat délku pohybové aktivity. Na běh není nutno se vždy připravovat pouze během. Mezi další vhodné vytrvalostní aktivity patří např. rychlá chůze, běžkování, jízda na kole, případně využití různých trenažérů zaměřených na trénink vytrvalosti, velmi oblíbené a cenově dostupné jsou dnes trenažéry crossové, např. eliptical.

Důležitou součástí vytrvalostního tréninku je kontrola tepové frekvence. Tu nám umožňují tzv. sporttestery. Sporttestery snímají pomocí hrudního pásu naši tepovou frekvenci, jejíž aktuální hodnota se nám pak zobrazuje na displeji speciálních digitálních hodinek. Při tréninku vytrvalostní pohybové aktivity by se aktuální hodnota tepové frekvence měla pohybovat ve stanoveném rozmezí tepové frekvence, které je obvykle 10 tepů. Velké výkyvy v intenzitě během zátěže přináší neoptimální hospodaření s energetickými rezervami, což se projeví dřívější únavou. Stanovení pásma optimální tepové frekvence je velmi individuální a je potřeba poradit se s odborníkem, sportovním lékařem, trenérem nebo jiným specialistou zaměřeným na předpis pohybové zátěže. Obecně lze říci, že při intenzitách vyšších než 60% rezerv vašeho srdečně-cévního systému se spalují spíše cukry, jejichž energetická rezerva se časově pohybuje zhruba kolem 1,5 hodiny. To ovšem závisí právě na tom, jak s těmito rezervami umí vaše tělo hospodařit a kolik jich máte, což zase závisí na tréninku.

Trénink vytrvalosti by měl být doplněn o pravidelné protahovací a posilovací cvičení, které zvýší lokální svalovou kondici. Protahovací cvičení provádíme před i po tréninku. Posilovací cvičení je možné doplnit pouze 2x týdně. Obecně se dá říci, že z pěti tréninkových jednotek by měly být tři vytrvalostní a dvě posilovací.

Trénink kondice můžete s výhodou doplnit homeopatickou léčbou:

Arnica montana 9C – 5 granulí před tréninkem a po tréninku
Natrum phosphoricum 5C – 5 granulí 1-2x denně v průběhu 4 týdnů před závodem a týden po

Nutrice

Stejně důležitou roli při přípravě na půlmaratón hraje výživa. Optimální je, pokud máte v okolí možnost poradit se s nutričním specialistou. V opačném případě můžete využít rad naší nutriční poradkyně, paní Ludmily Pszczolkové v článku "Sportovní výživa-příprava na půlmaraton".

Malé homeopatické doporučení:

Aby se vašemu organismu dařilo lépe hospodařit s vodou užívejte homeopatický lék CHINA 9 C5 granulí 2x denně v průběhu týdne před a po půlmaratónu. Tento lék podpoří i vaši rekonvalescenci.

Psychička

Mnoho běžců půlmaratónu je neúspěšných právě proto, že neumějí rozvrhnout své síly a jde jim příliš o vítězství a málo o radost z pohybu a sociálního kontaktu. Při dlouhém běhu je potřeba naučit se překonávat psychické krize v průběhu zátěže.

ARGENTUM NITRICUM 15 C 5 granulí hodinu před závodem při nervozitě, která se projevuje nutkáním na močení a neustálou potřebou pohybu.

ARSENICUM ALBUM 15 C5 granulí hodinu před závodem při obavách z úrazu a z nedostatku psychických a fyzických sil.

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Moje arnika léčivá pomocnice

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 24.6.2018 09:04

COPYRIGHT © 2010 - 2018 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze