Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Agaricus muscarius je muchomůrka červená? Je to tzv. létací houba šamanů, přidávala se do piva nebo jiných povzbuzujících nápojů, intoxikace je podobná požití alkoholu. V homeopatickém ředění je to lék na tikové projevy v obličeji, neuralgie trojklanného nervu a výborný lék na omrzliny, kdy má pacient pocity brnění a mravenčení (podáváme v ředění 9 C 3x denně 5 granulí).

Reklama: Viburcol pro klidné dítě

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Pohybová aktivita a cukrovka

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Věděli jste, že pohyb mít podobné účinky jako inzulín? Proč cvičit když máte cukrovku? Můžeme vám poradit…

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

Správně předepsaná pohybová aktivita má opravdu podobné účinky jako inzulín a snižuje hladinu cukru v krvi. Abyste mohli začít cvičit, potřebujete vědět: Co? Jak intenzivně? Jak dlouho? Jak často?

Je velkou výhodou, že pohybová aktivita zaměřená na léčbu cukrovky má velmi podobná kritéria jako pohybová aktivita na léčbu obezity, takže vlastně můžete zabít dvě mouchy jednou ranou.

Jaký typ pohybové aktivity je vhodný?

Obecně jsou doporučovány cyklické dynamické aktivity vytrvalostního charakteru, tedy "česky" např. chůze, běh, vytrvalostní trenažér, běžkování… Běh lze doporučit spíše u lidí, kteří již běhali a mají alespoň částečně trénink, jinak můžete být ohroženi úrazem, který by brzy zhatil vaše nadšení se hýbat.

Jak intenzivně?

Optimální stanovení intenzity pohybové aktivity je doporučením tréninkové tepové frekvence, na internetu je dostupných hned několik vzorečků, které můžete použít. Ale! Často jste limitováni např. užíváním léků na vysoký krevní tlak, které mohou ovlivňovat tepovou frekvenci, nebo nemáte přístroj, který takovou kontrolu umožňuje, jako je např. sporttester. Proto se zpočátku zkuste řídit intenzitou pocení, měli byste se difůzně potit, pokožka je vlhká a na některých místech tvoří krůpěje. Přesto byste neměli mít problémy s dechem, nebo cítit píchání v boku.

Jak dlouho?

Pokud budete cvičit denně, pak stačí 30 minut stačí. Pokud máte v plánu cvičit obden, je potřeba prodloužit dobu cvičení na 40-45 minut. Možná se vám nepodaří vydržet dlouho hned napoprvé, ale když se nevzdáte, kýžený výsledek se dostaví.

Jak často?

Nejlepší zkušenosti se ukazují s plánováním denního cvičení, určitě se totiž stane, že vám nějaké cvičení vypadne a zůstanete u frekvence 5x týdně. což je dostačující.

U diabetiků může trvat efekt cvičení na snížení hladiny inzulínu různě dlouhou dobu od cvičení, někdy až 24 hodin. Proto pokud s pravidelným cvičením začínáte, doporučuji měřit si hladinu cukru v krvi 4x denně po dobu nejméně jednoho týdne, kdy se vaše tělo alespoň částečně na nový pohybový režim adaptuje a rovněž i vy dokážete lépe poznat pocity, které po cvičení máte - s ohledem na hladinu cukru v krvi. Je možné, že bude potřeba snížit dávky léků, nebo jednotky inzulínu. Měli byste proto informovat svého lékaře o vašem úmyslu, pocitech při a po cvičení a o svých pokrocích. Určitě vás pochválí. Mějte u sebe vždy malou sladkou svačinku pro případ, že byste to zpočátku s pohybem přepískli.

Vytrvalostním cvičením můžete ovlivnit hladinu cukru v krvi, nicméně neovlivníte počet inzulínových receptorů. Proto se doporučuje přidat rovněž posilovací cvičení. Větší množství svalové tkáně, které si tak zajistíte, bude na svém povrchu obsahovat více inzulínových receptorů. Protože většina vytrvalostních pohybových aktivit se děje přes práci dolních končetin, zůstávají k posilování spíše ruce. Dobré je spojit vytrvalostní cvičení s posilovacím - po tréninku chůze si přidat pár cviků s činkami pro ruce. Dámy mohou pohodlně zvolit i např. půllitrové plastové láhve naplněné vodou nebo pískem.

V neposlední řadě byste se měli pokusit změnit svůj životní styl směrem k větší pohybové aktivitě. Kde je to možné, nahraďte přesuny autem chůzí. Napadlo vás někdy změřit si kolik toho nachodíte? Doporučované zdravotní minimum je 10 000 kroků. Nezřídka nachodíme při kancelářské práci v pracovní den pouze 2000 kroků.

Z homeopatických přípravků vám může na začátku změny vašeho životního stylu směrem k pohybu pomoci:

Arnica montana 9 C – 5 granulí 3x denně – Aby tělo nebolelo!

Rhus toxicodendron 15 C – 5 granulí 1x denně – Abyste tu změnu „ustáli“!

 

Tak a teď stačí už se jen rozhodnout! Přeji všem pevnou vůli.

 

 

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Moje arnika léčivá pomocnice

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 19.6.2018 14:11

COPYRIGHT © 2010 - 2018 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze