Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Asparagus (Chřest) je lék na prostatu a ledviny? Dříve homeopaté užívali tinkturu z chřestu na ledvinové kameny. Při akutním zánětu močového měchýře, když nemáte po ruce žádný lék, můžete uvařit čaj z chřestu a petržele, který má účinek na diurézu a může vám pomoci. Kromě působení na zánět močových cest působí lék v homeopatickém ředění také na rýmu, bolesti levého ramene. Tento lék u nás bohužel není v homeopatickém ředění dostupný.

Svet Homeopatie na sociálních sítích

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Britský týden aneb zkušenost s britskou mutací SARS-CoV-2

Autor: Ing. Ludmila Pszczolková

Možná vám nadpis připomněl reklamní slogan jednoho potravinového řetězce, ale tentokrát to nebude o britských dobrotách, ale o britské mutaci viru SARS-CoV-2, kterou jsem společně s manželem a dcerou prodělala.

Ilustrační foto
Zdroj: Shutterstock

Nechci zde rozpoutávat diskusi na téma, zda je britská mutace horší nebo nakažlivější. Nechci o covidu ani diskutovat. Covid mezi námi je a podle mě není otázkou, zda se s ním setkáme, ale kdy a v jaké kondici v tom okamžiku budeme.

Naši rodinu zastihl vir v poměrně dobrém období. Nemocní jsme byli tři dny. Průběh byl dobrý, i když u každého jiný. V tom je SARS-CoV-2 opravdu zvláštní, u nás to tak bylo. Nemoc si přesně našla naše „slabé místo“ a reaktivovala obtíže, které jsme mívali nebo které nás občas trápí.

Já jsem měla tři dny po sobě čtyřhodinovou horečku, první den to bylo 39,9 °C, další dva dny pak 39 °C. Žádné dýchací potíže, žádné bolesti kloubů, kromě jednoho kolene, které mám operované před 13 lety. Měla jsem prudkou dvouhodinovou bolest slepého střeva, které už 35 let nevlastním, ale po kterém mi zůstaly srůsty. Bolel mě čelistní kloub, který mám díky náročným zubním zákrokům přetížený a který mě trápí. Pak se vše přesunulo do mé Achillovy paty – krční páteře – a tam si mě covid „vychutnal“. Třídenní vystřelující neuralgické bolesti od krční páteře směrem do hlavy.

Každý máme svou Achillovu patu, každý máme potíže, které se občas ozvou a které mnohdy neřešíme. A proto svůj článek píšu.

Máte-li zdravotní problémy, řešte je. Chápu, že jsou nemoci, které se vyřešit nedají, ale je spousta řešitelných obtíží, nad kterými mávneme rukou. Protože nás až tak moc neomezují, protože na ně máme léky od lékaře, protože je má kdekdo, protože je máme po rodičích, protože…

Každá nemoc je důsledkem oslabeného imunitního systému, na tom se všichni shodneme. Různé názory ale můžeme mít na to, čím se imunitní systém oslabí. Za mě je to primárně stresem akutním i chronickým (manžel se nakazil v nemocnici, když si zlomil ruku, což byl pro něj velký stres), narušením rovnováhy střevní mikrobioty, nedostatkem spánku, nedostatkem pohybu a deficitem vitaminů či minerálů (záměrně jsem zmínila vitaminy a minerály na posledním místě).

Se stresem jsme nuceni se potýkat každý den, nemůžeme před ním utéct, ale můžeme se učit s ním pracovat. Není to snadné a je to práce, ale nic jiného nám nezbývá. Je celá řada technik, které pomáhají stres uvolnit. Já mám nejraději dech, pomalý nádech a velmi pomalý výdech. Jako kdybyste měli pod nosem svíčku a při výdechu ji nesmíte sfouknout. Tak pomalý a jemný musí výdech být. Pomůže vám to při akutním stresu. Pokud jsou vaše potíže velké a dlouhodobé, je na místě uvažovat o odborné pomoci.

Narušená rovnováha střevní mikrobioty je téma na mnoho článků. Spoustu jich najdete i na našem webu. Je to stále o tomtéž.

Zdravý jídelníček:

  • bez průmyslově zpracovaných potravin,
  • bez ztužených tuků (sladkosti, sladké pečivo),
  • bez nadbytečného cukru,
  • s dostatkem vlákniny (luštěniny, zelenina, celozrnné obiloviny, sušené ovoce),
  • s kvalitními tuky (rostlinné tuky, ořechy, semínka),
  • s dostatkem polysacharidů (luštěniny, celozrnné obiloviny, ovoce, zelenina) a
  • s dostatkem kvalitních bílkovin v rozumném množství.

Stejně důležitý je i režim jídla (nejíst mezi jídly, nejíst u televize nebo s telefonem, nepít u jídla atd.).

Spánek je pro imunitní systém rovněž velmi důležitý (stejně jako pro hormonální systém, střevní mikrobiotu, paměť, koncentraci aj.). Pokud máte se spánkem problémy, řešte je hned. Benefity kvalitního a dostatečně dlouhého spánku nejdou ničím nahradit. Ničím.

Dodržujte spánkovou hygienu:

  • spánek ve tmě a tichu,
  • dvě hodiny před spánkem nekoukejte do displejů telefonů a počítačů,
  • mějte dostatečný odstup od posledního jídla i pití atd.

Hypnotika mohou pomoci s usínáním a mohou zajistit i to, že spíte celou noc. Takový spánek však není ozdravný, mozek si při něm dostatečně neodpočine, je jen utlumený. Je mnoho možností, jak spánku pomoci. Nespoléhejte na to, že to přejde, nebo že si můžete vzít tabletku. Hledejte pomoc, vrátí se vám to mockrát.
(Poznámka redakce: doporučujeme vám knihu „Proč spíme“ z nakladatelství Jan Melvil Publishing).

S pohybem je to stejné jako s jídelníčkem. Stále dokola – stále totéž. Je „bezva“ si 2x týdně zajít do posilovny a dát si pořádně do těla, ale to není to hlavní. Pokud potřebujete vybít stres, je to fajn. Daleko důležitější je však pravidelný pohyb. Nejlepší je chůze, procházka v přírodě. V tempu, které vás zahřeje. Je jedno, jestli to bude ráno nebo večer (večerní procházka před spaním je jedním z dobrých pomocníků na rychlé usnutí). Pokud nemáte zlomenou nohu, nemůžete se na nic vymlouvat. Na každodenní procházku chodí i moje 83letá maminka. Každý den 2 kilometry, někdy 3. Každý den.

A nakonec vitaminy. Bylo by krásné vzít si ráno pár tabletek a hotovo. Všichni ale tušíme, že to tak nefunguje. Denně testuji spoustu různých doplňků stravy, vitaminů, detoxikačních kapek, tabletek z Kanady, Sibiře, z kosmického výzkumu. Nikdo zatím nepřinesl nic, co by bylo univerzální a vhodné pro všechny. A tak se mé doporučení týká pouze vitaminu D a vitaminu C.

Nechejte si při preventivní prohlídce změřit, jakou máte hladinu vitaminu D a podle výsledků si nasaďte suplementaci. Jídlem se vitamín D dotuje velmi pomalu a na sluníčko se čekat nevyplatí. Dokud nebudete vědět, kolik vitamínu D aktuálně máte, doporučuji vám suplementovat alespoň 1000 jednotek denně. Pokud jste byli v kontaktu s nemocným člověkem, zvyšte si dávku na 2000 jednotek denně, pokud jste covidem onemocněli, zvyšte si přechodně denní dávku na 5000 jednotek.

U vitamínu C doporučuji ten lipozomální s postupným uvolňováním. Jsou i výrobky, které obsahují testovací papírky. Podle výsledku si pak nastavte denní příjem, já považuji za zcela dostatečnou dávku 1000 mg.

Na závěr zopakuji to hlavní, co jsem vám chtěla předat. Máte-li nějaký zdravotní problém, řešte jej. Nespoléhejte na nikoho kolem vás. Jediný, kdo vám může pomoci, jste vy sami.

Tak ať se nám to daří! 

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Ing. Ludmila Pszczolková

Autor: Ing. Ludmila Pszczolkovánutriční poradce

S homeopatií jsem se setkala v roce 1995 díky svým dětem, kterým mnohokrát pomohla při potížích závažných i méně vážných. Stala se pro mne nejen léčbou první volby, ale i životní filozofií. Více než 10 let pracuji jako asistent lékaře homeopata. Pacienti, a hlavně mé děti a jejich alergie mě přivedly k otázkám zdravé výživy. V roce 2011 jsem ukončila kurz nutričního poradce a můj přístup ke klientům v nutriční poradně je podobný jako v ambulanci lékaře homeopata - každý člověk je jedinečný, každý potřebuje jiný přístup. A stejně jako lékař homeopat učí své pacienty respektovat své tělo, tak se i já snažím ukázat klientům, že každý člověk podvědomě ví, jakou stravu potřebuje. Potřebujeme se jen znovu naučit to, co jsme už zapomněli – naslouchat svému tělu a vážit si ho. 

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 12.5.2021 19:19

COPYRIGHT © 2010 - 2021 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze