Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Home office a bolavé svaly

Autor: Redakce

Epidemie, karanténa a další okolnosti s nimi spojené s sebou přinesly a přenášejí mnohé problémy psychické i fyzické. Jedním z nich jsou i bolesti páteře či svalů. Laicky máme tendenci nazývat tyto potíže jako „bolesti krční páteře“ či „bolest bederní páteře“, ale na bolesti lokalizované do těchto oblastí se vždy podílí postižení svalů, vazů a šlach.

Ilustrační foto
Zdroj: Shutterstock

Protiepidemická opatření se ve většině republiky již výrazně rozvolnila, ale i po době karantény řada firem preferuje u svých zaměstnanců home office, tedy práci z domova. Problémy s páteří a bolavými svaly mohou mít i školáci, kteří dlouho využívali online výuku.

Obecně příčinami těchto bolestí mohou být:

  • nedostatečný pohyb,
  • špatné držení těla a nevhodná pracovní poloha,
  • nadměrné přetížení svalstva námahou.

Bolesti z nedostatku pohybu

Naše tělo je určeno k pohybu a nedostatek pohybu může způsobit vznik bolestí. Bolest pak vede k tomu, že se hýbeme méně a problém se začne zvětšovat. Když se k tomu pak přidají běžně užívané léky na potlačení bolesti, případně ještě k uvolnění napjatých svalů, bludný kruh se uzavře.

Kromě vhodných pohybových aktivit nám mohou pomoci homeopatika. V první fázi léky, které mají ve svém obraze křeče, jako jsou Cuprum metallicum 9 C či Magnesia phosphorica 9 C tam, kde je bolest zmírněna teplem. Případně lze použít lék Causticum 9 C tam, kde je svalová bolest doprovázena slabostí a nebo ztuhlostí.

Pak mohou přijít ke slovu léky, které mají vyjádřenou modalitu pohybovou. Pro případy, kdy je bolest zlepšena pohybem, jsou to léky jako Rhus toxicodendron, Ruta graveolens či Dulcamara. Naopak, pokud jsou bolesti pohybem zhoršené a postižený se snaží být co nejvíce v klidu, pak je potřeba zvažovat léky jako Bryonia, Nux vomica či Colocynthis.

Bolesti způsobené špatným držením těla

Kromě toho, že doma někdy nemáme vhodný stůl a dobře nastavenou židli, svádí home office i k tomu pracovat v „nestandardních“ polohách jako na pohovce, v křesle či například v posteli. Při delším zaujetí nevhodné polohy se snadno dostaví bolest. V takových případech je nutno dodržovat vhodnou polohu i pracovní rytmus a určitá režimová opatření. A případně použít i homeopatika.

Actaea racemosa 9 C je lékem bolestí a ztuhlosti v oblasti krční a horní hrudní páteře v důsledku práce a sezení s předkloněnou hlavou. V případě bolestí, které jsou šlehavé a velmi intenzivní, je vhodným lékem Kalmia latifolia 15 C. Pokud jsou bolesti ostré a zhoršují se v noci, pak je dobrým lékem Magnesia carbonica 15 C. Při bolestech v bedrech může přijít ke slovu Rhus toxicodendron 9 C, pokud se bolesti zmenší rozhýbáním, či Colocynthis 9 C, pokud se zlepší teplem a stočením do klubíčka. Arsenicum album 9 C je lékem na situace, kdy bolesti zlepší teplo.

Bolesti způsobené přetížením

Ty vznikají buď u osob netrénovaných, které nějakou činnost jako například sport či domácí cvičení začali provozovat hned „naplno“, a nebo u těch, kteří se věnují jednostrannému sportu, například cyklistice, kdy jsou některé svalové skupiny přetížené a jiné se naopak oslabují. Na tyto bolesti je samozřejmě nejvhodnějším lékem Arnica montana 9 C.

Režimová opatření:

  • Stanovte si dobu, kdy budete pracovat a kdy budete odpočívat.
  • Den začněte krátkou meditací s nějakou pozitivní afirmací.
  • Před začátkem práce si dopřejte 30 minut cvičení.
  • Každých 45 minut práce doplňte 5–10minutovým protažením rukou, nohou i páteře.
  • Pokud jste unavení, nebojte se odpočívat.
  • Po práci alespoň část doby vyhrazenou pro odpočinek věnujte aktivnímu odpočinku, ať už se jedná o posilování, aerobní cvičení či protahovací cviky. Cvičit můžete sami a nebo s ostatními členy rodiny.

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Redakce

Autor: Redakce

Informace, které ve Světě homeopatie.cz najdete, jsou garantovány týmem lékařů a dalších odborníků, kteří ve své každodenní praxi praktikují homeopatii.  

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Moje arnika léčivá pomocnice

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 5.8.2020 15:22

COPYRIGHT © 2010 - 2020 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze