Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Pohybová aktivita v karanténě

Autor: PhDr. Radana Jesenická, Ph.D.

Co se nejvíce mění v pohybových aktivitách v karanténě? Co jsou to „habituální pohybové aktivity“? A proč jsou pro nás důležité?

Ilustrační foto
Zdroj: Shutterstock

Habituální pohybové aktivity jsou běžné, řekněme pravidelné nebo opakující se denní aktivity. Řadíme mezi ně například cestu do práce, oblékání, vaření, pohybové aktivity v práci. I touto pohybovou aktivitou spalujeme kalorie a není jich málo.

Úbytek této pohybové aktivity můžeme zaznamenat třeba při odchodu do důchodu. Stačí najednou pravidelně vstávat o hodinu později. Více kalorií totiž spalujeme i tím, že jsme jen vzhůru. Při odchodu do důchodu se tedy mění především objem pravidelných pohybových aktivit – to, co spálíme dřívějším vstáváním a také v práci. Naopak když se přestěhujeme do jiného bytu a začneme pravidelně chodit pěšky do třetího patra několikrát za den, velmi pravděpodobně o něco snížíme svou hmotnost.

V současné době zůstává řada lidí místo v práci doma, a ač máme často pocit, že jsme pohybově aktivnější, jedná se spíše o zátěž psychickou. Co s tím? Předně, zkuste své denní pohybové aktivity zrekapitulovat, můžete si je třeba jen sepsat. Nebo můžete použít krokoměr. Změřte si denní počet kroků. Doporučená denní zdravotní norma je 7500 až 10000 kroků. Jakmile zjistíte, že přes den nachodíte méně než 5000 kroků, hledejte způsob, jak „se hýbat“. Můžete chodit i po zahradě, nebo častěji vstaňte od počítače, projděte se po bytě. Každý krok se počítá. Vzpomeňte si nyní, více než kdy jindy, na různé formy cvičení, které jste za život absolvovali, může se jednat o cvičení rehabilitační, kondiční, jógu nebo něco podobného. Pravidelné cvičení vás osvěží na těle i na duši.

Chcete-li podpořit regeneraci svého těla po cvičení užíváním homeopatických léků, můžete užívat lék Arnica montana 9 C – 5 granulí 2x denně.

Tak do toho!

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Jesenická, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Jesenická, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 27.1.2021 20:18

COPYRIGHT © 2010 - 2021 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze