Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Počítání oveček nezabírá?

Autor: Helena Míková

Máte problém usnout, v noci se převalujete ze strany na stranu, slyšíte odbíjení každé hodiny či tikot budíku a přitom tak zoufale potřebujete spát? Nejste v tom sami. 

Ilustrační foto

Je pravda, že možných příčin nespavosti v dnešním hektickém světě přibývá. Jsme unavení z nadbytku každodenního shonu, ruchu a hluku, ze stresu, který na nás dotírá, ať jsme v práci, ve škole či doma. Je zapotřebí tolik toho zvládnout, stihnout, zařídit, obstarat, být „perfektní“, nebo alespoň ten pocit mít (spíše aby jej měli ti druzí?).

Tělo bývá unavené – paradoxně mnohdy z nedostatku aktivního pohybu (!) – ale spánek večer nepřichází a nepřichází. Stane se to jednou, dvakrát a posléze si už ani nepamatujete, kdy jste se naposledy pořádně vyspali. Než však mnohdy „automaticky“ sáhnete po léku na předpis, vyzkoušejte sílu přírody v podobě homeopatie či bylinek. Jsou mnohem šetrnější a nevyvolávají závislost jako zmíněná hypnotika (léky na spaní).

Důležitým faktem je, že nedostatek kvalitního spánku (dospělí potřebují cca 7−9 hodin, školáci něco mezi 9−11 hodinami) oslabuje náš imunitní systém, který pak nemůže dobře „bojovat“ s různými vetřelci ve formě virů, bakterií, parazitů apod. To, že po nocích nespíme, má pak samozřejmě i jiné dopady, zejména na naši duševní pohodu (psychiku). Jsme nervózní, podráždění a můžeme se postupně dopracovat až k depresím, úzkostem či panickým atakám. To má pak také neblahý vliv na naše nejbližší (a nejen na ně) i na celý náš život.

Víte, že čím méně spíme, tím (dle dosavadních výzkumů) máme větší chuť k jídlu? Spíme-li málo, naše tělo produkuje více tzv. hormonu hladu (ghrelinu) a naopak se snižuje hladina tzv. hormonu nasycení (leptinu). Proto cítíme větší hlad než lidé, kteří spí dostatečně. S tím souvisí nárůst naší hmotnosti a roztáčení kola nespokojenosti se životem jako takovým. Spánek je pro nás jednoduše nepostradatelný!

Co pro sebe můžete udělat?

V první řadě upravte okolní prostředí (ložnici) tak, aby bylo spánku vstřícnější. V místě, kde spíte, udržujte stálou teplotu kolem 18 stupňů, zatáhněte závěsy tak, aby do místnosti nevnikalo světlo z pouličních lamp či hluk z ulice. Na noc vypněte ze zásuvky elektrické přístroje a těsně před spaním nepracujte na počítači. Spíše objevte kouzlo meditace či prostě jen tak relaxujte. Nebo si udělejte příjemnou večerní procházku přírodou.

Problémem naší hektické doby mimo jiné je, že často nemáme dostatek denního (slunečního) světla, čas trávíme především v budovách. A večer, kdy by se měl organismus již pomalu připravovat na spánek (tedy potřebuje tmu, aby se mohl začít vylučovat spánkový hormon / regulátor spánku melatonin), naopak dlouho do noci svítíme. Není divu, že když jsme vypadli z přirozených rytmů a potřeb, náš organismus nás za to moc nepochválí. Čitelným protestem je právě nespavost.

Pomůže kupříkladu heřmánkový či meduňkový čaj, do kterého můžete přidat lžičku medu. Vedle postele si můžete položit pytlíček sušené levandule nebo přímo na polštář rozprašte levandulovou vodu (běžně k sehnání v drogeriích či obchodech zdravé výživy).

Co rozhodně před spaním nedělat?

Tabu jsou večerní hádky s partnerem (či kýmkoli), katastrofické filmy nebo pořady v televizi, kofeinové nápoje (platí jak pro kávu, tak čaj, o různých povzbuzovadlech včetně alkoholu ani nemluvě), dobré není ani se na noc najíst. Tělo pak nemůže odpočívat a je nucené „zpracovávat“, co jsme do něj naložili. Může to být jeden z důvodů, proč se pak ráno budíte unavení jako po nočním tahu. A to na kráse ani síle do dalšího dne nepřidá.

Lékaři - odborníci v homeopatii na nespavost radí:

  • COFFEA CRUDA - hlava plná myšlenek, vzrušená mysl
  • GELSEMIUM - nadměrné starosti, nespavost z důvodu trémy před veřejným vystoupením
  • NUX VOMICA - pro workoholiky, přecitlivělost na světlo a ruchy, nadměrná konzumace alkoholu a stimulantů)
  • CHINA - hlava přeplněná plány, myšlenkami, představami, vyčerpání po nemoci
  • THUYA - noční neklid zvláště při úplňku, mluvení ze spaní.

Podávejte v ředění 9−15 C, 2x denně 5 kuliček (nebo pouze večer cca hodinu před spaním) do úpravy stavu.

Také jsou vhodné Bachovy květové esence:

  • White Chestnut - základní esence pro nespavost, také pro osoby, které stále vnitřně „tlachají“ a řeší minulost.
  • Agrimony - pro ty, kteří se v noci opakovaně budí v důsledku skrývaných obav
  • Mimulus - řeší úzkost a strach z konkrétních věcí.

 

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Helena Míková

Autor: Helena Míkovánovinářka

"Cest ke zdraví a životu je mnoho. Najděte to, co s vámi rezonuje, souladí, v co věříte a především čemu důvěřujete. Celý život hledám a nacházím. Homeopatie je jedním z těch vzácných darů na cestě. Ke zdraví, rovnováze i k sobě samému..."

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 18.6.2019 01:50

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze