Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Co nabídnout dětem k snídani? Co jim bude chutnat k svačině? A co třeba k večeři?

Autor: Redakce

Dotazy z našich poraden jsou někdy tak aktuální, že je škoda nechat si je jenom pro sebe. Ten dnešní se týká snídaní, svačinek i večeří. Naše čtenářka se sice ptá na jídlo vhodné pro mladší děti, ale ve vyčerpávající odpovědi naší nutriční poradkyně Ing. Ludmily Pszczolkové jistě najdou inspiraci i maminky školáků nebo dokonce studenti, kteří si už připravují jídlo sami.

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

„Dobrý den, poradíte mi, prosím, co je vhodné pro pětileté a dvouleté dítě k snídani, dopolední a odpolední svačině? Mladší dcera už delší dobu odmítá mléko. Čím ho mohu nahradit? Je vhodné dávat jí denně jogurty? Také bych ráda omezila lepek. Jsme zvyklí snídat a večeřet pečivo s něčím. Co byste prosím doporučila např. k večeřím? Za odpověď děkuji.“

Ing. Ludmila Pszczolková odpověděla a zároveň uvedla své osvědčené recepty a tipy:

„Dobrý den. Na snídani bych jako nejlepší řešení viděla celozrnné kaše – jáhlová, pohanková, rýžová, vločková, kroupová – s máslem, marmeládou, medem, ovocem nebo kompotem. Můžete je zkusit i naslano – s orestovanou cibulkou nebo jinou zeleninou jsou také moc dobré. Kaše někdy dělám i instantní, to když nestíhám a musím do práce brzy ráno. Mám nakoupené různé druhy – vždy jednu celozrnnou rýžovou a k té si přisypu nějakou jinou – jáhlovou, špaldovou, teď mám nově čirokovou. Všechny jsou instantní, jen je zaliji teplou vodou a zamíchám, osladím medem nebo domácí marmeládou nebo čerstvým ovocem a je hotovo. Když mám čas, tak si udělám opravdovou pochoutku: ovesnou kaši s ovocem – v létě s čerstvým, v zimě mraženým. Momentálně mám koupené bezlepkové vločky, které se vůbec nemusí vařit, jen se zalijí vodou. Běžné vločky buď vařím, nebo je namočím večer a ráno jen přiliji horkou vodu. Někdy k tomu přidám i mandlovou pastu (pasta z mandlí a nic jiného). Když mám maliny, tak je dám navrch a posypu to nepraženým kakaem nebo nastrouhaným kouskem hořké čokolády. Místo čerstvých mandlí můžete dát mražené lesní ovoce. Pokud můžete ořechy (já jen mandle), můžete vše posypat oříšky.

Ale dělám si na snídani i jáhlovou kaši (ta vyžaduje trochu praxe, proto spíše doporučuji jáhlovou kaši instantní) a velmi často si dělám (nejen na snídani) kaši pohankovou (1 díl propláchnuté pohanky zaliji 2 díly vody, vařím 3 minuty, pak plamen ztlumím a nechám mírně vařit ještě 12−15min, až se voda vyvaří a kaše je měkká – zrníčka se musí od sebe oddělovat, není to kaše jako třeba vločková). Pohankovou kaši můžete zase zkusit nasladko, ale výborná je i naslano – s orestovanou a dušenou zeleninou, nebo třeba s pečenou dýní Hokkaido. Orestuji cibulku a třeba na proužky mrkev, smíchám s uvařenou pohankou a na talíři ozdobím kousky dýně. Super oběd, rychlý, zdravý a velmi chutný.

Jako svačinu doporučuji ovoce, ovocné pyré například s domácí buchtou upečenou z celozrnné mouky. Pokud dcera nechce mléko, nic se neděje, může s ním mít prostě přechodně problém. Lze ho nahradit mlékem rýžovým nebo ovesným, třeba kakao je i z nich velmi chutné (zkuste koupit nepražené kakao – má nesrovnatelně více cenných látek než běžné kakao). Jogurty, pokud nemá člověk s mlékem problém, můžete dávat každý den (bílé, bez škrobu, neslazené). Jedna porce mléčného výrobku denně není moc, pokud není žádná alergie – což se ale může projevovat právě jako odmítání mléka.

Ohledně lepku – souhlasím, na večeři dělám nejčastěji polévky, buď zbytek od oběda, nebo udělám novou a zůstane na 2 dny. Děti je mají velmi rády, dělám polévky husté, zeleninové zahuštěné celozrnnou rýží, pohankou, jáhlami, vločkami – prostě pořád dokola. Nebo dělám kuskus (je sice lepkový, já ale dělám celozrnný, ten se tráví lépe), totéž platí i o těstovinových salátech (používám těstoviny celozrnné).

Na druhou stranu si myslím, že nejde-li o alergii na lepek, tak bychom jednu porci pečiva denně klidně sníst mohli, pokud by to bylo pečivo kvalitní, což je dnes velký problém. Vyzkoušejte kváskový kmínový chléb, ve kterém je jen kvásek, sůl, kmín, žitná a pšeničná mouka. U pečiva musíte být velmi opatrná.

S pozdravem L. Pszczolková“

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Redakce

Autor: Redakce

Informace, které ve Světě homeopatie.cz najdete, jsou garantovány týmem lékařů a dalších odborníků, kteří ve své každodenní praxi praktikují homeopatii.  

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 23.10.2019 02:31

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze