Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Reklama: Viburcol pro klidné dítě

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Cvičení v autě?

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Trávíte významnou část vaší pracovní doby v autě? Na co si dát pozor při tomto typu zátěže pohybového systému? Lze v autě cvičit?

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

V úvodu je na místě zdůraznit, že nejdůležitější při jízdě v autě je soustředit se na řízení a kontrolu silničního provozu. Přesto, ti, kteří tráví významnou část své pracovní doby v autě, již také jistě dospěli k názoru, že při delší cestě mohou na svém pohybovém systému pracovat.

Tipy:

  • Ze všeho nejdřív zkuste při řízení vnímat, zda cítíte někde zbytečné napětí, stažení svalů, apod. Obvykle to bývá v oblasti krční páteře směrem do stran k ramenům. Jednoduše zkuste ramena povolit a vnímat, zda klesají. Takovou relaxaci opakujte několikrát v průběhu jízdy. Za pár dnů třeba zjistíte, že pokles ramen je menší, nebo že máte ramena relaxovaná úplně.
  • Uvědomte si, jestli máte hlavu vysunutou vpřed, což je velmi častý nešvar. A také zjistěte, zda můžete hlavu srovnat do roviny s ostatními úseky páteře, tedy zasunout, podobně jako šuplík. Některé opěrky hlavy v autech takové zasunutí bez patřičné úpravy nastavení výšky, tento pohyb vůbec nedovolují.
  • Vnímejte, zda sedíte symetricky, jestli nezatěžujete jednu polovinu hýždí více, nebortíte se k jedné straně, nebo nemáte jedno rameno výš (v napětí). Pokud ano, zkuste polohu změnit tak, aby byla symetrická s rovnoměrným rozložením zátěže na obě hýždě.
  • Při opravdu dlouhých jízdách můžete použít overball, což je míč, který se dá nafouknout dle potřeby. Velmi málo nafouknutý overball můžete vložit za svou bederní páteř, bude vás vést do napřímeného držení bederní páteře a tím pádem bude tvořit optimální základnu pro vyrovnání celé páteře nad bedry, tedy hrudní, krční a nakonec i hlavy.
  • Když zastavíte, podívejte se maximálně doleva a maximálně doprava, připomenete tak vaší krční páteři, jaké má možnosti a po skončení jízdy bude vaše páteř méně ztuhlá.

Věřím, že těchto pár základních rad může vaši cestu autem velmi zpříjemnit.

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 24.4.2019 16:07

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze