Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Asparagus (Chřest) je lék na prostatu a ledviny? Dříve homeopaté užívali tinkturu z chřestu na ledvinové kameny. Při akutním zánětu močového měchýře, když nemáte po ruce žádný lék, můžete uvařit čaj z chřestu a petržele, který má účinek na diurézu a může vám pomoci. Kromě působení na zánět močových cest působí lék v homeopatickém ředění také na rýmu, bolesti levého ramene. Tento lék u nás bohužel není v homeopatickém ředění dostupný.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Zásady zdravého hubnutí VIII. díl - Pravidelný denní příjem

Autor: Ing. Ludmila Pszczolková

Každý den by měl začínat snídaní. Je to však jen začátek, ALE VELMI DŮLEŽITÝ. Ten, kdo zapomíná nebo cíleně nesnídá, narušuje hned na startu svůj rovnoměrný denní energetický příjem.

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

Denním příjmem rozumíme energii z potravy, kterou za celý den sníme. Je velmi důležité, aby byl příjem energie rovnoměrný z mnoha různých důvodů (zlepšení koncentrace, snížení únavy, nespavosti, hyperaktivity, prevence diabetu, kardiovaskulárních chorob, Alzheimerovy choroby atd.), ale hlavně proto, že jen tak můžeme předejít pocitu velkého hladu, se kterým se velmi těžko bojuje a který vede k přejídání a nabírání kil.

Co je nám platné, když si s bříškem jako medvídek Pú začneme slibovat, že zítra už určitě hlad zdoláme, že se tak příšerně nepřejíme a že už „neselžeme“? Bojovat s hladem dlouhodobě nejde – nad kým vyhráváme a s kým bojujeme? S vlastním tělem, s jeho základní potřebou? To si uvědomte hned v začátku, když se budete přemáhat a za celý den sníte pomeranč a vypijete Colu light, abyste si večer řekli, jak jste šikovní a stateční. Ten boj se vyhrát nedá – buď to skončí skokovým přejídáním se, nemocemi a depresemi nebo poruchou příjmu potravy. A to je pak úplně jiná kapitola.

K opravdu velkému hladu bychom se neměli NIKDY dopracovat. To ale neznamená, že se budeme stále cítit jako živorodka, jak to tak bývá po nedělním obědě. Naše babičky dobře mínily své rady ohledně najezení se dopolosyta (po pravdě řečeno jsou ale dnešní babičky většinou opravdu mistryně v tom, jak do nás vsoukat ještě jeden knedlíček – jako do posvícenské husy). Mírný pocit hladu je velmi zdravý, jen nesmí přejít do stádia, kdy je lednice středobodem našeho vesmíru a my plácáme vestoje u linky všechno, co nám přijde pod ruce.

Nejhorší je přijít hladový domů z práce – spadne z nás napětí, sevření a ozvou se všechny v ten den zapomenuté či zanedbané potřeby, včetně jídla.

Kupte si do práce celozrnné vakuované chleby, knäckebroty a k tomu několik plátků sýra nebo třeba lučinu. Kdo nejí mléčné výrobky, může použít luštěninovou pomazánku (domácí, nebo koupenou ve zdravé výživě) a kousek zeleniny. Před odchodem z práce takové 2–3 plátky snězte a uvidíte, jak to doma bude všechno hned lepší. V klidu uvaříte večeři, aniž byste k ní usedali s plným žaludkem.

Stejně tak nezapomínejte na svačiny. Nemusí to být nic velkého, vždyť nekácíme stromy, ale jogurtové mléko (čisté), ovoce nebo zelenina nezabere čas ani při jídle ani při přípravě.

Čas, který jídlu musíte dát, je asi jeden z hlavních důvodů, které klienti uvádějí na otázku „proč to nejde“. Uvědomme si ale, že je to čas věnovaný sobě, a tak nevidím jediný důvod, proč by to měl být problém.

Stejně jako je důležitá snídaně, je důležitá i večeře. A obě tyto porce jsou spolu propojeny: Pokud snídani vynecháme, máme daleko větší šanci, že se večer přejíme. Jestliže se to stane, pak ráno nemáme hlad – vždyť jsme ještě ani nestrávili to z večera. Tak trochu začarovaný kruh, nemyslíte? Večeře do redukčního jídelníčku patří, ale neměla by být příliš vydatná – vždyť v noci, podle orgánových hodin čínské medicíny, nejsilněji pracují játra a žlučník! Přeci jim nenadělíme šlehačkový pohár nebo klobásku s hořčicí. Když to uděláme, bude náš spánek nekvalitní a my pak další den budeme náhradu za nedostatek energie hledat v kaloričtějším jídle. Dejte si k večeři těstovinový salát, luštěniny (pokud nebudou v kombinaci s masem nebo vejcem a budou uvařené s bylinkami, tak vás v noci budit nebudou), celozrnný kuskus se zeleninou a sýrem nebo s kouskem dušeného masa nebo třeba zeleninovou polévku od oběda.

Pokud se změnou režimu jídla začínáte, naplánujte si jídlo na celý den. Napište si, co budete jíst a co k jídlu potřebujete. Zařazujte co nejvíce zdravých potravin, které ale máte rádi – nemá cenu se nutit do tofu sýra nebo listového salátu, když je vám po něm těžko nebo když vám chutná „jako tráva – přeci nejsem ovce“.

Pokud jíte 4x denně salámy, tavené sýry, k obědu máte menu z hospody na růžku a ke svačině šlehačkový zákusek, pak vám určitě jablko, jahelník ani paprika chutnat nebudou. Není to ale ani paprikou ani jiným zdravým jídlem – je to váš zlozvyk a změna vašeho vnímání chutí, protože chemie v uzeninách, hotových jídlech či polotovarech chuťové vjemy mění velmi rychle.

Ale i to můžete změnit, jen to bude trvat déle. Opět opakuji, děláte to pro sebe, pro své tělo a pro své zdraví. A to přeci vždy stojí za čas i námahu.

Nebyla bych to já, kdybych zapomněla na sladkosti v šuplíku – ty do rovnoměrného denního příjmu nepatří. Nekupujte je, běžte si do bufetu koupit vodu, nebo tam raději vůbec nechoďte – domluvte se s kamarádkou, že místo procházky do bufetu vyšlapete dvě poschodí a budete si u toho povídat.
 

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Ing. Ludmila Pszczolková

Autor: Ing. Ludmila Pszczolkovánutriční poradce

S homeopatií jsem se setkala v roce 1995 díky svým dětem, kterým mnohokrát pomohla při potížích závažných i méně vážných. Stala se pro mne nejen léčbou první volby, ale i životní filozofií. Více než 10 let pracuji jako asistent lékaře homeopata. Pacienti, a hlavně mé děti a jejich alergie mě přivedly k otázkám zdravé výživy. V roce 2011 jsem ukončila kurz nutričního poradce a můj přístup ke klientům v nutriční poradně je podobný jako v ambulanci lékaře homeopata - každý člověk je jedinečný, každý potřebuje jiný přístup. A stejně jako lékař homeopat učí své pacienty respektovat své tělo, tak se i já snažím ukázat klientům, že každý člověk podvědomě ví, jakou stravu potřebuje. Potřebujeme se jen znovu naučit to, co jsme už zapomněli – naslouchat svému tělu a vážit si ho. 

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Moje arnika léčivá pomocnice

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 19.6.2019 11:45

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze