Navigace po stránce

Víte, že ...

Sedmikráska (Bellis perenis) byla ve středověku často používanou rostlinou? V mnoha částech Evropy bylo zvykem mísit šťávu ze sedmikrásek s mlékem a dávat ji štěňatům. Psíci pak nerostli a zůstávali jako mazlíčci, které si paničky dávaly na klín. V homepatii je lékem první volby při poranění hlubokých tkání a po velkých chirurgických výkonech (podáváme v ředění 9 CH 3x denně 5 granulí). Je i výtečným lékem starých dělníků zahradníků, které bolí záda v bederní oblasti a také při poškození páteře u profesionálních řidičů (podáváme v ředění 15 CH 2-3x denně 5 granulí).

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Podpůrné pásy v těhotenství. Mohou pomoci?

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Milé maminky. Dotaz k používání podpůrných pásů v těhotenství patří opět mezi „velmi časté“. Mohou pomoci? Mám je používat vždy? Co přináší? 

Ilustrační foto
Zdroj: Lída Kindlová

Těhotenství je fyziologický stav, naprosto přirozený a za normálních okolností bez komplikací není tedy důvod používat žádné speciální pomůcky, které by těhotenství jakkoliv ovlivňovaly. Proto nedoporučuji používání těhotenských pásů jako prevenci potíží v pohybovém systému.

Mnohem lepší je myslet na svou kondici a své tělo a dopřát mu přirozený pohyb, především jeho dostatek. Pokud máte před otěhotněním dostatek pohybové aktivity a lékař Vám nedává žádná omezení, nezříkejte se jich jen z důvodu těhotenství. Většinou se dá najít nějaká modifikace, jednoduchá úprava takové aktivity, např. změnit běh v rychlejší chůzi, či aerobik za zdravotní cvičení a podobně. Pohyb je pro Vás, obzvlášť v období těhotenství, důležitý a pomůže Vám udržet Vaše svaly i páteř v kondici mnohem lépe než jakýkoliv podpůrný pás.

Použitím jakékoliv podpůrné pomůcky v pohybovém systému učíme své tělo „lenivět“, proto například i ortézy a bederní pásy nedoporučujeme užívat stále, ale jen na zátěžovou činnost. Pokud Vám byl tedy podpůrný pás doporučen lékařem ze zdravotních důvodů, používejte jej obezřetně při větší zátěži, např. delší chůzi, stání apod. ale nechte své tělo procítit i plnou zátěž, aby umělo zapojit i správnou svalovou koordinaci a trénovalo ji.

Podpůrný pás plní nejen funkci odlehčení bříška, ale zvýšením tlaku na oblast trupu umožňuje mít z těchto oblastí lepší zpětnou vazbu, lepší procítění z oblasti kůže, což je pro správné zapojení svalů také důležité. Může mít tedy i pozitivní vliv, ale správně dávkován, jako ostatně každá terapie.

Místo podpůrného pásu lze někdy použít i tejpování bříška. Techniku, kdy se na kůži lepší pružné pásky pod tahem. Správně naložený tejp může výborně podporovat svalovou aktivitu pro stabilizaci oblasti trupu i v těhotenství. Zeptejte se svého fyzioterapeuta.

Krásné dny nejen maminkám přeje vaše Radana.

Reklama: Oscillococcinum - Novinka - Výhodné rodinné balení!

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 24.4.2019 12:10

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze