Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Svet Homeopatie na sociálních sítích

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA

Nosíte rády vysoké podpatky? Jak se poprat s následnou bolestí nohou?

Autor: Doc. PhDr. Radana Jesenická, Ph.D.

Plesová sezóna je tu a s ní i otázka, co s bolestí nohou po plese. Jak je to vlastně s vysokými podpatky? 

Ilustrační foto
Zdroj: Shutterstock

Dámské společenské boty mají velmi často tenčí, vysoký podpatek. Jednou částí zátěže je samotné „převýšení“ mezi přední částí nohy a patou. Tím dochází k přetížení přední části nohy, která na tuto změnu zareaguje bolestí. Dalším aspektem je úzký podpatek, jenž způsobuje nestabilitu. Ta zatěžuje nejen nohu samotnou, ale všechny klouby na dolních končetinách, jejichž funkční porucha se může řetězit – a často se řetězí – až do hlavových kloubů. Ale!

Staráte se o své nohy dobře? Chůze s podpatky nemusí být zničující!

Co to znamená? Noha, která má dostatek přirozené stimulace například chůzí na boso, masírováním a nošením vhodné obuvi, dokáže krátkodobé přetížení zvládnout bez úhony. Pokud naopak máte potíže s patní ostruhou nebo s nestabilitou v oblasti kotníků, může i krátkodobá zátěž vyvolat dlouhodobé potíže. Při výběru obuvi na ples je proto dobré vycházet z aktuální situace vašeho pohybového systému.

Kromě přetížení přední části nohy a nestability je to také cévní systém, který dostává při chůzi na vysokém podpatku zabrat. Vzhledem k tomu, že nohy nejsou v takové botě dostatečně stabilní, svaly na nohou obvykle pracují a jsou stažené více, než je třeba. To však není ideální situace pro funkci cévního systému, který potřebuje spíše opakovanou aktivaci a relaxaci. To je také jeden z důvodů, proč po takové zátěži bolí nohy, a to nejen plosky, ale také bércové svaly.

Jak si pomoci?

  • Pokud je to možné, zkuste si i v průběhu plesu boty na chvíli sundat. Našemu pohybovému systému stačí mnohdy jen chvilka, aby byl opět fit.
  • Po plese umístěte nohy do zvýšené polohy, abyste tak pomohly cévnímu systému odvést žilní krev a lymfu.
  • Z homeopatických léků určitě pomůže Arnica montana pro podporu regenerace svalové i vazivové tkáně a Thuya occidentalis pro podporu lymfatické drenáže.

Tak a teď jste připravené vyjít si do společnosti.

Vaše Radana

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Doc. PhDr. Radana Jesenická, Ph.D.

Autor: Doc. PhDr. Radana Jesenická, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 27.1.2023 21:45

COPYRIGHT © 2010 - 2023 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze