Navigace po stránce

Víte, že ...

Víte, že Agaricus muscarius je muchomůrka červená? Je to tzv. létací houba šamanů, přidávala se do piva nebo jiných povzbuzujících nápojů, intoxikace je podobná požití alkoholu. V homeopatickém ředění je to lék na tikové projevy v obličeji, neuralgie trojklanného nervu a výborný lék na omrzliny, kdy má pacient pocity brnění a mravenčení (podáváme v ředění 9 C 3x denně 5 granulí).

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

WE RUN PRAGUE potřetí!

Autor: Lucie Nestrašilová

Jsem věčný běžec-začátečník. Každý rok procházím různými etapami – práce, péče o domácnost a o děti, uzávěrky, blížící se termíny... Přes to všechno se tak dvakrát do roka rozhodnu stát vrcholovou sportovkyní.

Ilustrační foto
Zdroj: Lucie Nestrašilová

Nejčastěji se mi to daří v létě, o prázdninách, kdy mám pracovních povinností většinou méně. Pokud se mi podaří dobře naplánovat prázdninové aktivity dětí, pak mi zbývá více volna než v kterémkoli jiném období roku. Volný čas, který se v mém životě náhle objeví, chci využít na 100%. Jistě i vy znáte ten pocit, že PRÁVĚ TEĎ musíte všechno dohnat! Po hlavě se tedy vrhám do aktivit podivných, ale i smysluplných, v tu chvíli nemám hranice a lámu rekordy, kde se dá.

Stejně jako dva roky zpět jsem se i letos přihlásila pod mottem „Běžím pro Svět homeopatie“ do běžeckého závodu na 10 kilometrů WE RUN PRAGUE, který se bude konat na konci srpna v Praze. Můj letní cíl byl jasný! Dát „desítku“ není jen tak, bez tréninku to nepůjde. To vím už ve chvíli, kdy klikám na tlačítko „ODESLAT REGISTRACI“. Méně jasná je mi v tu chvíli cesta, jak k tomu cíli dojdu. Předloni, kdy jsem běžela poprvé, jsem svůj životní rekord zdolala, vloni jsem se k tréninku nedostala, na památku mi tak zůstal jen startovní set. Letos jsem do stejné výzvy vstoupila s velkým odhodláním. S pomalým tréninkem jsem začala už v květnu, občas jsem vyběhla i v červnu, ale stále to nebylo ono. Přes narůstající povinnosti jsem se k běhání nedostala častěji než jednou týdně, někdy ani to ne. S odhodláním konečně s tréninkem začít jsem vyčkala až na prázdniny. Skvělým restartem pro mě byla, jako již tradičně, naše rodinná dovolená. Naši přátelé ji nazývají soustředěním a obloukem se vyhýbají termínu případné společné dovolené☺ Mám pro to pochopení☺ Jenže – ta naše dovolená je skvěle „startovací“. Probíhá totiž každý den od brzkého rána v tempu přes tenis, plavání, horské vyjížďky kopců na kolech, běh, in-liny až po relax v podobě sauny a pěkné knížky.

A tak jsem konečně začala s intenzivním tréninkem a pokračovala jsem i po návratu domů. Po takové dovolené vám pohyb prostě chybí. Pokud jste na tom podobně jako já a chcete také „opět“ začít, zde jsou mé osvědčené tipy:

  • Moje letošní příprava se skládá z kombinace běhu, jízdy na kole, jízdy na bruslích, ale i z golfu (pohyb na golfu není intenzivní, ale ušlé kilometry se také počítají☺). Cítím se velmi dobře a věřím, že letos desítku pokořím. Jediné, z čeho nemám dobrý pocit je, že trénuji velmi intenzivně a málo myslím na odpočinek. Přitom ten je mezi jednotlivými tréninky tak důležitý. Ideální je trénovat obden, cca 3-4x týdně. Svaly dokáží lépe regenerovat a pak vám udělají lepší službu. Vzhledem k tomu, že jsem letos začala až o prázdninách, na odpočinek tolik času nezbývá, WE RUN PRAGUE se totiž nezadržitelně blíží. Hned poté však začnu trénovat s rozumem.

  

  • Sauna – pokud máte v blízkosti saunu, hned po běhu jí využijte k 15ti minutovému uvolnění. Když mám štěstí a jsem v sauně sama, na závěr se vždy protáhnu. Svaly jsou teplem hezky uvolněné a protažení je tak intenzivnější. Stačí pár minutek a mám hotovo.
  • Jsem milovník mobilních aplikací. I své první kilometry jsem absolvovala se třemi z nich, postupně jsem je otestovala. Spousta z vás si asi řekne: „Když chce holka běhat, tak proč neběhá jen tak?“, ale pro mě je měření mého výkonu prostě důležité a motivující. Takže pro ty, kdo se rozhodují začít, je to dobrý tip. Vyzkoušejte třeba klasiku v podobě NIKE+, oblíbené Endomondo nebo mého favorita aplikaci Runtastic. Ta mě „baví“ ze všech nejvíc. Můžete si do ní ukládat historii svých sportovních výkonů a sledovat, co vše máte již za sebou. Ideální samozřejmě je, když máte telefon při tréninku sebou a aplikace vám po výkonu trasu i ukáže. Je to ohromně motivující a pohání vás to k novým a lepším výkonům☺ Endomondo i Runtastic vám nabídnou i možnost sestavení individuálního tréninku. Chcete uběhnout půlmaraton? Zadejte si svůj cíl do jedné z aplikací a dostanete rozpis tréninku (tréninky jsou sestavovány profesionály, pokud nejste zkušený běžec, aplikace vám nedovolí uběhnout půlmaraton dříve než za rok, atp...).

  • Homeopatie - kromě technických vymožeností jsem věrná i Arnice. Bez Arniky už si svůj trénink ani neumím představit. Používám ji nejčastěji po výkonu proti fyzické (svalové) únavě. Působí velmi dobře. Ideální je doplňovat ji v rámci pitného režimu už při běhu (nebo jiné sportovní aktivitě). Do půl litru čisté neperlivé vody (ideálně 0.5 l PET lahve) si rozpustím 10 kuliček Arniky, pak jen před každým douškem (při sportu není dobré pít velké množství vody, vhodnější je doplňovat tekutinu po dávkách) lahví zatřepu a napiju se. Po výkonu přidám 5 kuliček proti únavě a druhý den můžu fungovat normálně:-)

 

  • Komunita - pokud v tom nechcete „běhat“ sami a nemáte ve svém okolí žádnou kamarádku, která by se k vám přidala, můžete se přihlásit na sociálních sítích k běžecké skupině (např. Báječné ženy v běhu, atp.). V rámci komunity můžete vzájemně sdílet své zkušenosti, dozvědět se, jak trénují ostatní nadšenci i začátečníci, můžete se nechat inspirovat ostatními a hlavně uvidíte, že běh nebolí jen vás☺

Dnes, 2 týdny před závodem, jsem svou první tréninkovou desítku pokořila. Říká se, že nejdříve se sčítají kilometry a když je máte, pak pracujte na rychlosti. No, uvidím. Každopádně letos Svět homeopatie na startu bude! A o tom jaký to bude závod (spíše zážitek) vám napíšu až proběhnu cílovou páskou☺


 

 

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

Lucie Nestrašilová

Autor: Lucie Nestrašilovášéfredaktorka, manažerka Homeopatické lékařské asociace

Lucka je zakladatelkou a šéfredaktorkou Světa homeopatie. Stála u zrodu tohoto portálu a intenzivně se podílí na jeho každodenní tvorbě. Snaží se Vám, čtenářům, naslouchat a neustále pro Vás vymýšlí nové projekty. Inspiraci pro nová témata hledá ve svém každodenním životě, který nejraději tráví se svou početnou rodinou. Její život je plný sportu. Ráda běhá, jezdí na in-linech a relaxuje na zimních stadionech, neboť hokej je její "druhý" život, který sdílí se svými dětmi. Lucie současně pracuje jako manažerka Homeopatické lékařské asociace. Mnoho let se věnuje dobrovolnictví a nadační činnosti a snaží se nejen prostřednictvím Světa homeopatie pomáhat druhým.

Motto: „Práce pro Svět homeopatie je pro mě stále velkou výzvou. Mám velkou radost, že se nám podařilo vytvořit tak skvělý redakční tým plný motivovaných, zapálených a inspirujících lidí. Ráda se setkávám s lékaři a dalšími odborníky na homeopatii a naslouchám jejich zkušenostem. Stejně tak ráda poslouchám své přátele, ale i lidi, které "náhodou" potkám. Je krásné, když máte své zájmy a zkušenosti s kým sdílet. I po 8 letech "u homeopatie" získávám stále nové poznatky a pevně věřím, že díky Světu homeopatie bude homeopatie a zdravý životní styl blízký i Vám.“

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Homeopatická lékařská asociace

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 23.10.2019 03:28

COPYRIGHT © 2010 - 2019 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze