Navigace po stránce

Víte, že ...

Pampeliška (Taraxacum) obsahuje vitamin A. List pampelišky obsahuje více betakarotenu než mrkev, rovněž květ je bohatý na karotenoidy. Obsahuje i vitamin B, C a D, který vedle pampelišky obsahuje z rostlin už jen kopřiva, petržel, oves, avokádo a houby. Při dnešních pokusech prováděných v Japonsku a USA na myších bylo pozorováno, že pampeliška působí proti rakovině a má vliv na imunitu. Taraxacum je rovněž výborný homeopatický lék na žaludeční a žlučníkové záchvaty a na bolesti hlavy žaludečního původu. Doporučuje se na jaře k detoxikaci jater a žlučníku v ředění 5 CH 2x denně 5 granulí.

Reklama: Nakladatelství grada doporučuje

Naši partneri

Logo HLA
Logo Studium Homeopatie

Otužování

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Taky vás zebe na palcích u nohou, když vidíte někoho jak se sprchuje studenou vodou nebo chodí plavat v zimě do řeky? To druhé také nemusím, to první se mi daří trochu měnit. Zkuste to taky…

Ilustrační foto

Proč se otužovat?

Předně - dnes v době ústředního topení a moderních způsobů topení se nám pocitu zimy dostává celkem málo, proto se mění i naše vnímání. Pocit chladu a tepla. Aby naše tělo mohlo správně fungovat, potřebuje znát tyto dva extrémy. I proto je dobré se otužovat. Otužováním trénujeme náš řídící systém, ten je pak připraven lépe reagovat na možnou změnu, např. i na napadení cizorodou látkou. Otužování zlepšuje vnímání ze senzorů, které máme na kůži, máme tak lepší zpětnou vazbu např. i z pohybového systému. Více informací z našeho těla samého znamená lepší fungování všech korekčních systémů. Uveďme si to na příkladu: budu-li chtít namalovat dům, povede se mi to tím líp, čím víc informací o něm budu mít. Když si ho jen prohlédnu na obrázku je to méně, než když ho uvidím v prostoru na vlastní oči, budu si na něj moci sáhnout, obejít si jej a vidět jej například za různého počasí. S naším tělem je to stejné. Čím více informací o něm máme, tím lépe jej můžeme zpětně řídit.

Jak začít?

Existuje několik doporučení, kdy a jak je vhodné začít s otužováním. Osobně si myslím, že pro začátek je důležité cítit se v pohodě. Nezačínejte s otužováním, pokud jste unavení, po nemoci, skleslí nebo naopak nazlobení. Přijde den, kdy si člověk řekně: „Dneska je to v pohodě“.

Dalším důležitým pocitem je tepelná pohoda. Abyste se mohli začít v klidu otužovat, nemělo by vám být v té chvíli celkově zima. Proto se někdy uvádí, že není vhodné začít s otužováním v zimě. Nicméně, někteří z nás mají v domečku v zimě právě nejvíce tepla a vnímají v tomto období největší tepelnou pohodu. Pokud se tedy po večerním sprchování nikam nechystáte, můžete to zkusit.

Udělejte první krok...

Po večerním sprchování pusťte do sprchy pouze studenou vodu a začněte opakovaným sprchováním prstů u nohou a nártů studenou vodou. Vždy krátce sprchujte a proud vody otočte jinam. Opakujte aspoň 10x na každou nohu. Uvidíte, že první proud studené vody je nejhorší, a že po chvilce snesete proud studené vody bez přerušení. Vhodné je stále proudem sprchy pohybovat. Tato jemná masáž otužování výborně doplňuje. Tímto otužením zakončete své sprchování a nohy již teplou vodou neoplachujte. Stejně postupujte minimálně jeden měsíc, aniž byste postupovali po vašem těle výš. Po měsíci můžete zkusit přidat sprchování do půlky bérců. Začněte opět prsty u nohou a nárty a poté osprchujte bérce nejdřív zepředu a teprve pak zezadu. Kůže na lýtkách je obvykle na tepelné změny citlivější. Opět zjistíte, že nejhorší je první osprchování. Vydržte další měsíc a poté postupujte ke kolenům, dále do poloviny stehen, ke kyčlím a po těle. Vždy si nechte měsíc na adaptaci než místo sprchování rozšíříte.

Na co si dát pozor?

Neotužujte se, když budete mít celkový pocit chladu. Otužování po koupeli může být vnímáno nepříjemněji, protože je tělo více rozehřáté. To se může změnit ve chvíli, kdy se otužujete již minimálně tři měsíce a tento extrém budete vnímat pozitivně.

Večerní otužování vás může nabudit, proto sledujte, zda vám nepřináší potíže s usínáním. V takovém případě zkuste otužování ráno, nebo se osprchujte večer dřív, s dostatečným odstupem od spánku.

Plochu otužování rozšiřujte opravdu v den, kdy se cítíte dobře. Změny po měsíci jsou dány pouze jako pomocné vodítko. Pokud budete potřebovat na adaptaci delší čas, klidně si jej dopřejte. Vždyť vás nic nehoní a otužování po sprchování vám zůstane už napořád.

Třeba si na otužování zvyknete jako já. Otužování jsem musela do svého denního režimu zařadit ze zdravotních důvodů a dnes je pro mě běžnou součástí sprchování.

Tak držím palce. Vaše Radana.

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.

PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

Autor: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.fyzioterapeutka

 Jsem tělem i duší fyzioterapeut, který od roku 2005 rozšířil paletu svých možností v terapii o homeopatii. Mám velkou radost z toho, že mohu své děti a okolí často ušetřit užívání klasické medicíny a naopak podpořit "samoléčitelské" schopnosti, které jsou schované v každém z nás. V praxi se věnuji také předpisu tělesné zátěže u pacientů s obezitou a vzdělávání fyzioterapeutů.

Mohlo by vás také zajímat:
Reklama: Moje arnika léčivá pomocnice

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Svět Homeopatie, s.r.o. (http://www.svethomeopatie.cz) dne 20.2.2020 05:20

COPYRIGHT © 2010 - 2020 Svět Homeopatie All rights reserved.
Kopírování a šíření materiálů je možné pouze se souhlasem provozovatele webu, Homeopatické lékařské asociace (redakce@svethomeopatie.cz).
Mobilní verze